KULTURNÍ AKCE

Hudební pondělníky 2. pololetí 2017
17:30 - 19:00 hod.

• 30. října   Odkaz Jiřího Bělohlávka
    • V květnu letošního roku potkala hudební scénu bolestná rána. Zemřel umělecký ředitel a šéf České filharmonie, mimořádná dirigentská osobnost světového formátu, prezident mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro Jiří Bělohlávek. Doma i v zahraničí zanechal za sebou bezpočet vynikajících nahrávek, jež budou do budoucna reprezentovat hudební kulturu na rozhraní dvou tisíciletí. Náš podvečer připomene řadu z nich a zároveň zavzpomíná na Jiřího Bělohlávka jako na vynikajícího umělce a nezapomenutelného člověka.
  • 20. listopadu   Tenorový Olymp
    • V galerii významných pěvců je ve všech dobách upřena mimořádná pozornost tenoristům. Z dob minulých patří řada z nich k hvězdám první velikosti. Díky hudebním nosičům můžeme absolvovat v jednom podvěčeru působivou přehlídku pěvců tohoto oboru od dob Enrica Carusa a Maria del Monaca, přes období relativně nedávné, v níž vládli hned tři nezapomenutelní tenoristé Luciano Pavarotti, Plácido Domingo a José Carreras až k naší současnosti, jíž reprezentuje mimo jiné Jonas Kaufmann či Juan Diego Flórez.
  • 4. prosince   Tóny adventní a vánoční

• Předvánoční čas je v posledních desetiletích dobou velmi hektickou, naplněnou shonem, nákupy a přípravou na svátky, na hony vzdálenou klidnému rozjímání a meditacím. V té době už naplno znějí koledy oslavující Ježíše Krista a takřka se zapomíná, že tato vánoční hudba má své místo až o svátcích a že adventní doba nabízí písně zcela jiné, svým charakterem neméně krásné. Náš letošní předvánoční podvečer chce na ně upozornit. Ovšem vánoční hudba nejen česká, ale i jiných národů v něm po onom advetním připomenutí samozřejmě nebude chybět.

Cestovatelské úterky 2. pololetí 2017 17:30 - 19:30 hod.

• 26. září   Poznávací cesta po Španělském království – I. část

• Během 20 hodin dlouhé cesty jsme autobusem z Prahy dojeli do prvního cíle, letoviska Malgratu.
      Po jeho krátké prohlídce se následující den vydáváme do Zaragozy. Tady nás očekávala katedrála Pilar, mudéjarské kostely a arabský palác Aljafería. Odpoledne jsme odjeli k Madridu. Následovala prohlídka města a královského paláce El Escorial a pak prohlídka památek blízkého Madridu, zakončená okružní projížďkou. Jízdou napříč hlavním městem španělského království začal i pátý den cesty. Ta pak pokračovala do Toleda. Nejprve z vyhlídky a pak úplně zblízka jsme viděli katedrálu, chrám sv. Tomáše, náměstí Zocodóver, a další pamětihodnosti. Odpoledne jsme odjeli do Granady. Město jsme však navštívili až následující den. Odpoledne se uskutečnila prohlídka arabského sídelního paláce a stavební perly Španělska – Alhambry. Tady končí i první polovina zájezdu a stominutový dokument o jejím průběhu.
  • 10. říjen   Poznávací cesta po Španělském království – II. část

• Šestá část putování Španělskem začíná prohlídkou mešity v Cordobě, pak projdeme i ulicemi města. Uvidíme exteriéry Alcázaru, projdeme i čtvrtí Židovskou a jejími typickými květinovými ulicemi. Odpoledne pak odjedeme do Sevilly. Tady si do večera prohlédneme Španělské náměstí a část sluncem zalitého města. Ráno pak následuje prohlídka katedrály, věže La Giraldy, starého města a exteriérů maurského paláce Alcázar. Dojdeme i ke Zlaté věži, z jejíhož vrcholku jsou krásné výhledy na město i čtvrť Trianu. V poledne odjíždíme k prohlídce britské kolonie Gibraltar, kde v taxících vyjedeme na skálu s mnoha vyhlídkami. Po sjetí pak projdeme hlavní obchodní ulicí této poslední z anglických kolonií. Po nočním přejezdu na sever země se zastavíme v Peniscole, u hradu Papa Luna a ve večerních hodinách se vrátíme do Malgratu. Odtud se ráno vydáme na nejkrásnější místa pobřeží Costa Brava. Navštívíme tak Pals a L’Estartit, odkud vyplujeme lodí s proskleným dnem okolo ostrovů Las Medés. 11tý den se projdeme okolo více než sto let nedostavěné katedrály Sagrada Familia a také parkem Güel v Barceloně. V poledne navštívíme klášter Montserrat a  v odpoledních hodinách zakončíme poznávací část zájezdu prohlídkou Barcelony. Dvanáctý den se vydáme zpět do našich domovů a stominutový film končí na hranici s Francií.
  • 31. říjen   Pět tisíc kilometrů Norskem – I. část

• A nejen to, další tři tisíce cestou tam a zpět najeli v roce 2007 autoři takřka čtyřhodinového cestopisného videodokumentu, který bude pro velký zájem po podzimí premieře znovu promítnut. První zastavení autorů filmu bylo v severoněmeckém Lübecku pod známou Holštýnskou branou, ale došlo i na ostatní památky města. A pak už přišly první, z několika desítek velkých mostů a prohlídka dánského Odense a švédského Malmö. V Norsku jsme bez zastávky dojeli až do Lillehammeru a tam prošli známým skanzenem. Odtud jsme s několika odbočeními projeli Gubransdalem až nad Trondheim, jehož prohlídku jsme, stejně jako Oslo, nechali na zpáteční cestu. Z Tronedenlandu až za polární kruh do Bodö, jsme zvolili vyhlídkovou přímořskou silnici se šesti trajekty. Sedmý, nejdelší lodní převoz, nás pak z Bodö dovezl na 80 km vzdálený jižní cíp Lofotského souostroví. Dvoudenní průjezd jejich čtyřmi ostrovy byl perlou celé cesty. Kdo neviděl Lofoty nepoznal Norsko! Včetně pozorování půlnočního Slunce, jsme projeli i přes severní část Vesterálského souostroví až za Narvik. A tady končí první, 120 minutová část video filmu.
  • 7. listopad    Pět tisíc kilometrů Norskem – II. část

• Od Narviku je do Trondheimu skoro tisíc kilometrů a cesta přes tentokrát suchozemský průchod polárního kruhu oplývá rovněž mnoha přírodními krásami. V Trondheimu se k nim pak přidávají skvosty historické. Ve střední části Norska pak projíždíme mezi řidiči obávanou stěnou Trollů  a po ní přichází malebné město Älesund. Nemohli jsme minout Geirangerfjord s využitím více než hodinové, především vyhlídkové plavby po jeho mnoha vodopády sevřené hladině a vyjeli jsme na pro Norsko „vysokohorskou“ vyhlídku Dalsnibba. Druhé největší město země Bergen nás zastihlo ve své málokdy prosluněné podobě. Takové štěstí jsme už neměli při prohlídce hlavního města Oslo, ale tady uprostřed města to už příliš nevadilo. Cestou domů jsme si prohlédli švédská města Göteborg a Helsingborg. Následoval dánský Helsingör s blízkým zámkem Kromborg a na závěr celé cesty hlavní město země Kodaň. (120 min.)
  • 28. listopad   Ostrov Gran Canaria 2000

• Úvodní část filmu je tradičně zaměřena na let na ostrov věčného jara a poznání okolí místa pobytu, jímž bylo Taurito, ležící asi uprostřed jihozápadního pobřeží. Ve druhém díle se seznámíme s nejzajímavějšími místy této nejslunější části ostrova. Prohlédneme si Puerto de Mogan, město jež připomíná italské Benátky, projdeme se mělkým příbojem na Playa del Inglés a neopomeneme vstoupit do horkých písečných dun poblíž Maspalomas. Navštívíme zlatavou pláž Playa de los Amadores a nedaleké středisko vodních sportů Puerto Rico. Uvidíme i další blízké zajímavosti, například výstavní síň kanárských perel. Třetí část cestopisu je věnována prohlídce Palmitos parku, přírodopisné a ornitologické oáze, sevřené mezi strmými a skalnatými horskými velikány. To ale nic nebude oproti horám, které k prohlídce nabízí centrální část ostrova. Vystoupíme na dominantu Gran Canarie – Roque Nublo a nejvyšší vrchol, téměř dvoutisícový Pico de las Nieves. Zavítáme i do blízkosti Roque Bentaigy. Navštívíme i několik typických kanárských horských vesnic a městeček. V páté, závěrečné části vykonáme okružní jízdu okolo celého ostrova. Zastavíme se u obydlených i neobydlených jeskyní, obejdeme kráter Caldera de Bandama a prohlédneme si endemickou ostrovní flóru, kvetoucí v Jardin Canario. Samozřejmě, že nevynecháme památky hlavního města Las Palmas, ani historických měst Teroru, Arucasu a dalších. Okruh ostrovem pokračuje podél věčně zeleného severního pobřeží k „Božímu prstu“, který se později zřítil a končí na vyhlídce Mirador del Balcón. (110 min.)

• 12. prosinec Soubor tří filmů s adventní náplní a ze zimního prostředí Králicka

Předvánoční procházka s kamerou po historické části Prahy s nahlédnutím do několika významných středověkých staveb, které jsou už vánočně vyzdobeny. Navštívíme tak Vyšehrad, opatství v Emauzích, projdeme všemi nádvořími pražského hradu a přejdeme přelidněným Karlovým mostem. Zastavíme se v Betlémské kapli a závěr dne bude na ladovsky laděném Staroměstském náměstí, které bylo v tom roce vyhodnoceno jako nejhezčí vánočně vyzdobené náměstí na celém světě. A to chyběla sněhová pokrývka. Celý, skoro půlhodinový dokument, je bez jediného slova komentáře a vánoční atmosféru dotváří překrásné vánoční melodie. (28 min.)

Druhý z filmů s vánoční tématikou nás zavede na adventně vyzdobený zámek v nedalekých Žlebech. Tam projdeme okruhem věnovaným právě vánočním zvykům. A i když zase beze sněhu, prohlédneme si i blízké okolí pohádkového zámku. (26 min.)

Třetí film sice nemá s Vánocemi nic společného, ale v některých jeho sekvencích se vyskytuje to, co chybělo v Praze i ve Žlebech. Jde právě o sníh. A toho bylo v zimním období v roce 2005, kdy záběry vznikaly, v nejvýchodnějším cípu Pardubického kraje dostatek. Mimo zimních obrázků si kraj pod majestátným Králickým Sněžníkem prohlédneme i v ostatních ročních obdobích, zúčastníme se vojenské akce ‘‘Cihelna‘‘ i zahájení turistického srazu a tradičního karnevalu. 40ti minutový dokument nás zavede do všech turisticky nejzajímavějších míst za památkami i krajinnými partiemi. O mnohých z nich, ač jsme krajané, mnozí z nás dodnes nevědí

Agentura JMJ – Mgr. Jan Maria Joza

ZÁŘÍ 2017

• 1.9. Páteční aktuality: Cyklus přednášek prof. MUDr. Ally Kulikové, CSc., Přirozenost člověka – Boží tvoření
  • 2.9. Sobotní cyklus seminářů prof. MUDr. Ally Kulikové,CSc, Duše Psychea – bohyně lásky
  • 4.9. Prezentace poradenství: Mirka Jonášová
  • 7.9. Cesty za poznáním: Sdílení naděje, víry, optimismu a pozitivních hodnot života s režisérem, duchovním hledačem a nalézačem Igorem Chaunem
  • 9.9. Kurz výuky vykládání Lenormandových karet se Světlanou Štrajtovou – první část
  • 11.9. Poznáváme komplementární medicínu: Celostní medicína a psychosomatika s Ing. Antonínem Strnadem, Ekzémy
  • 13.9. Prezentace poradenství: Ing. Antonín Kocián
  • 21.9. Poznáváme komplementární medicínu: Ajurdvéda a akupresura pro každého s Dr. Bhagwant Singh Sandhuem, CSc.
  • 24.9. Nedělní setkání se šamanem Davidem von Avou a matkou rostlin Ayahuskou s možností diagnostiky
  • 25.9. Poznáváme komplementární medicínu: Celostní medicína a psychosomatika s Ing. Antonínem Strnadem, Ekzémy
  • 30.9. Kurz výuky vykládání Lenormandových karet se Světlanou Štrajtovou – druhá část

2017

PLESY+ Kulturní akce

13.01.                Ples RETROMĚSTEČKO

14.01.                Ples Kutilů – společnost  Železářství Kutil, s.r.o.

12.02.                KARNEVAL – SLUNÍČKO  Centrum pro rodinu

18.02.                Ples TyfloCentrum Pardubice, o.p.s

25.02.                Taneční merenda Veterán klub Pardubice

03.03.                Aviatický ples

04.03.                Maturitní ples třídy SOŠ – Gymnázium  a Střední odborná     škola Přelouč

Od. 26.01.          Taneční pro manželské a přátelské dvojice- Lída a Vlastimil Mičjanovi

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.